Hating on Putin by Jewish Owned Media – Update 2: NEWSWEEK, THE ECONOMIST, TIME

Charles Bausman — Russia Insider June 7, 2018

We will gradually be updating this post to include several collages representing about 15 publications. This one includes NEWSWEEK, TIME and THE ECONOMIST. Scroll down to see them all.
——–
UPDATE 2, June 7: Newsweek is one of most shameful spreaders of vitriolic Putin hatred. It is a magazine which has gone from ownership by Katherine Graham’s (Jewish) Washington Post Group, where it went bust, losing out to its long-time rival TIME, and has since been passed around by a string of shady owners. A Jewish electronics billionaire bought if from The Washington Post for $1.
Meanwhile, its anti-Russian rhetoric has steadily ratcheted up, to the point where it really does seem like it has just become a mouthpiece for US government agencies and / or Neocon zealots who enjoy working themselves into a frenzy over how evil Putin and Russia are.
It is the worst kind of trash journalism, epitomized by truly psychotic Putin haters Anna Nemtsova and Owen Matthews, both Jewish (Nemtsova is married to NY Times correspondent Andrew Higgins, another great spreader of deception about Russia). It’s main reason for existence seems to be to churn out a relentless series of hit pieces against the Russian president. It is closely connected with the Daily Beast.
UPDATE 1, June 2: Here is The Economist, which I personally think is the worst of the lot, because it has successfully cemented a reputation for excellent business coverage, inspiring a lot of trust from people in business who don’t follow politics too closely and pretty much believe what they hear from trusted sources. It is definitely Jewish-owned, controlled by the Rothschild family. It’s editors and writers are also largely Jewish. Their completely irresponsible and relentless demonization of Putin has been off the charts over the past 15 years.
We know. We watch who is saying what.
ORIGINAL POST, May 18, 2018:
A reader sent in cover collages for a whole bunch of magazines, and we will be publishing them as a series, updated in this post. The first is Time Magazine, a big-time liar when it comes to Russia.
Can Time be described as ‘Jewish’, in ownership or staff? Let’s throw that one out to the comments section. Maybe someone can do some quick research and figure that out. I will update this article if any compelling info materializes, one way or the other.
In my article, It’s Time to Drop the Jew Taboo, I argued that the relentless demonization of Putin and Russia is largely a Jewish phenomenon, pushed very hard in Jewish-owned media, and most obsessively by Jewish journalists, and that this peculiarity warrants a balanced, public discussion. I think this reader sought to provide evidence backing up that assertion.
If we, as a society, want to unpack this endemic lying about Russia, we have to be able to discuss who is behind it, and why. This is not a complaint against Jews in general, just the small group of them who dominate our media, and mislead us so outrageously about Russia, and a lot of other things.
Stay tuned for more. We’ll gradually update this post until they are all here.
When you see them all in one go, you realize something extraordinary is going on.
Newsweek covers. Click to enlarge

Newsweek covers. Click to enlarge

the_economist_good

The Economist covers. Click to enlarge

Time magazine. Click to enlarge

Time magazine. Click to enlarge

This post first appeared on Russia Insider

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.